Bonsai

Bonsai is a Japanese word that means “a tree in a vase”, but the Japanese ideogram has a much broader significance, capable of defining an idea, a concept, a situation, a definite fact. In this way, bonsai becomes a life-style, a philosophy and an art.

“Starting from CHOKKAN as a beginning to the bonsai world and concluding with BUNJIN style, which has no end, are the many shapes of nature’s trees .”

Questa è la conclusione del primo dei due mitici libri-bibbia di John Yoshio Naka. Naka, guru del bonsai moderno, è un american/jap che ha addirittura ricevuto dalle mani dell’imperatore Hito la massima onorificenza giapponese “L’ordine del sole nascente” per i suoi meriti nella diffusione di questa antica arte sino/giapponese. Guardando queste due foto si fa fatica a capire quale sia il bonsai dei due. Ma è proprio questo che rende un albero che cresce in un piccolo vaso – questa è la traduzione letterale del termine- un bonsai.Nessuna crudeltà ma tante cure e tanto amore per un albero che dona una profonda emozione a chi lo guarda e restituisce molto più di quanto prende.

Per approfondimenti: John Naka’s Bonsai Techniques I & II –  Author: John Yoshio Naka (John Y. Naka)
Publisher: Bonsai Institute of California ISBN: 0930422333

golden pavillion island
golden pavillion island

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s